تبلیغات
علوم سوم راهنمایی - فصل هشتم : قسمت های رنگی
 
علوم سوم راهنمایی
                                                        
درباره وبلاگ

علوم سوم راهنمایی

من امین مرآتی هستم دانش آموز سال سوم راهنمایی مدرسه ی نمونه دولتی نوآوران در کنگاور که با کمک های فراوانی که آقای گرمسیری و آقای سلیمی به من کرده اند توانسته ام این وبلاگ را نوشته و تقدیم به همه ی بچه های ایران کنم .

امین مرآتی
AminMerati24@Gmail.com
مدیر وبلاگ : امین مرآتی
نویسندگان
نظرسنجی
در چه قسمتی از علوم سوم راهنمایی مشکل دارید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
آزمایش كنید
1- دو بادكنك و یك تكه پارچه ی پشمی تهیه كنید. به داخل بادكنك ها بدمید دهانه ی آن ها را محكم ببندید.
2 – یكی از بادكنك ها را با پارچه ی پشمی مالش دهید. سپس یكپارچه و باردیگر، بادكنك را به تكه های كاغذ نزدیك كنید. چه روی می دهد؟

وقتی بادكنك ها را با پارچه پشمی مالش می دهیم . هم پارچه پشمی و هم بادكنك ها دارای بارالكتریكی می گردند و اگر آن ها را به تكه های كاغذ نزدیك كنیم. آن ها را جذب می كننند و این نشان می دهد كه در اثر مالش پارچه پشمی و بادكنك هر دو دارای بارالكتریكی شده اند.

3 – بادكنك را توسط یك نخ آویزان كنید و آن را با پارچه مالش دهید. اكنون پارچه را بدون تماس بادكنك ،‌به آن نزدیك كنید، چه روی می دهد؟
در اثر مالش پارچه پشمی و بادكنك هر دو دارای الكتریكی می گردند و اگر پارچه پشمی را به بادكنك آویزان نزدیك كنیم، آن را جذب می كند. این نشان می دهد كه اثر بارالكتریكی ایجاد شده در پارچه پشمی و بادكنك به صورت نیروی ربایش است.